Stichting
Leven Met Kanker

Speelgoedtoer

Ieder jaar probeert de Stichting “Leven Met Kanker” een speelgoedtoer door Nederland te organiseren.

Het is onmogelijk alle ziekenhuizen door Nederland te bezoeken tijdens deze toer. Nederland telt meer dan 100 ziekenhuizen. Eigenlijk brengen we het hele jaar door speelgoed bij kleinere ziekenhuizen. Dit doen we zonder veel publiciteit en slechts met enkele vrijwilligers. Tijdens onze toer bezoeken we echter enkele grote kankercentra. Alle kinderen krijgen enkele mooie cadeaus. Of ze nu nul of zestien jaar zijn, we bezoeken ze allemaal. Of ze nu kanker of een andere ziekte hebben, tijdens deze toer slaan we niemand over.

Ook nemen we schitterend speelgoed/goederen mee die gelijk eigendom worden van het betreffende ziekenhuis. Bij deze grote centra nemen we soms een bekende Nederlander mee om de kinderen en ouders wat extra aandacht te geven.

Onze speelgoedtoer valt meestal in de maand juni en is intussen ons visitekaartje geworden.

Hieronder volgt een selectieverslag (reacties ziekenhuizen) van onze speelgoedtoer. Dit is slechts een selectie van de vele reacties die wij de afgelopen tijd hebben mogen ontvangen. Bij de grote kanker centra’s worden onze toerdagen uiteraard goed gepland. De kleinere ziekenhuizen worden juist vaak verrast.

ALKMAAR
WOERDEN
ZUTPHEN
ZWOLLE

Steun de Stichting Leven Met Kanker en maak uw bijdrage over op bankrekeningnr. NL22ABNA0504777882.